Ko se je papež Frančišek vračal iz Kazahstana, je imel na letalu pogovor z novinarji. V njem je med drugim menil, da je dobava orožja Ukrajini, ker gre za samoobrambo, moralno sprejemljiva. Samoobramba ni le dovoljena, ampak je tudi izraz ljubezni do domovine. Kdor se ne brani, je ne ljubi, še pravi. Papeževe misli so zanimive, pri čemer se postavi vprašanje, ali je dobava orožja za samoobrambo res moralno sprejemljiva – seveda v smislu krščanske morale, saj se papež ima za kristjana.
Bistven del krščanske morale so Božje zapoved in Jezusov Govor na gori. V konkretnem primeru je najpomembnejša Božja zapoved Ne ubijaj! Ta zapoved je absolutna, saj nima izjem, kot je to razvidno iz nje same. Zato nobeno ubijanje ni dovoljeno. Tako ni dovoljeno niti ubijanje v samoobrambi. Pri tem je seveda pomemben tudi Jezusov pacifizem, tipičen primer tega je npr. opozorilo apostolu Petru. Ko so namreč vojaki v vrtu Getsemani prijeli Jezusa in ga je Peter želi braniti z mečem, pri čemer je enemu vojaku z mečem odrezal uho, mu je Jezus rekel, naj spravi meč v nožnico, kajti vsi, ki primejo za meč, tako Jezus, bodo z mečem pokončani. Iz tega je jasno razvidno, da je bil Jezus proti uporabi nasilja tudi v smislu samoobrambe. V svojem znanem Govoru na gori je dejal, da blagor krotkim,
kajti deželo bodo podedovali in blagor tistim, ki delajo za mir, kajti imenovani bodo Božji sinovi. Nenasilje je torej del krščanske morale. Zato je jasno, da uporaba orožja niti v samoobrambne namene ni v skladu s krščansko moralo. Seveda pa je v skladu z katoliško moralo, kajti po njej je v določenih primerih dopustna uporaba orožja. Takšen primer je sedaj v Ukrajini. Z vidika katoliške ideologije gre v tej državi za obrambo pred napadalcem in v njej je dovoljena obramba z orožjem. Po cerkvenem nauku se torej lahko v Ukrajini brez slabe vesti pobija ruske vojake! In to ni kršenje zapovedi Ne ubijaj!
Kaj dejansko pomeni obramba z orožjem? Pomeni, da se v okviru obrambe ubijajo vojaki napadalca, da se uničujejo naselja, kjer so napadalci, da se uničuje narava, kjer so napadalci … Vse to podpira papež Frančišek. Podpira torej ubijanje ljudi, živali in uničevanje narave. Ali je to res v skladu z Božjo voljo, ki naj bi ji sledil papež Frančišek – vsaj takšen videz daje cerkev? Ali je prelivanje krvi ljudi in narave, ki jo povzroča obramba z orožjem, Bogu všeč? Ali je za ubitega človeka pomembno ali je del napada ali del obrambe. On je bil umorjen!
Papež je tudi dejal, da je samoobramba izraz ljubezni do domovine! Da bi bilo v domovini ubijanje ljudi, tudi če gre za napadalce, in uničevanje domače narave s strani lastnih ljudi res izraz ljubezni, bi bilo čudno, saj bi šlo uničevanje lastne domovine. Kako je lahko nekaj nasilnega in uničevalnega izraz ljubezni? Resnica je ravno nasprotna: kdor ljubi domovino, je ne uničuje. Kar pomeni, da se ne brani z orožjem, torej v okviru obrambe ne uporablja nasilja. Zato je del krščanske morale obramba brez nasilja in ne z nasiljem, kot to zagovarja papež.
Papež Frančišek je marca 2022 vse človeštvo, predvsem pa Rusijo in Ukrajino zaradi vojne med njima, posvetil Marijinemu Brezmadežnemu srcu, pri čemer je dejal, da naj Marija svetu priskrbi mir in prenehanje vojne. Ali je Marija uslišala papeža in res priskrbela mir? Očitno ne, kajti vojna teče že več kot pol leta in ji ni videti konca. Torej, ali cerkveni Mariji ni do miru v Ukrajini?
Papež je v pogovoru omenil tudi trgovino z orožjem. Zanjo pravi, da je ubijalska. Če je temu tako, kako lahko potem reče, da je obramba z orožjem moralno sprejemljiva, saj je orožje oz. trgovina z orožjem pogoj za obrambo? Ali papež podpira ubijalsko trgovino za obrambne namene? Ali ni tudi takšna trgovina huda kršitev zapovedi Ne ubijaj!?